9 Kasım 2013 Cumartesi

Support / Destek Nedir? Görevleri Nelerdir?

Merhaba arkadaşlar, yeni bir soruyla ve rehber niteliğinde cevaplarla yine karşınızdayım.


Support Nedir?

Öncelikle şunu bi açıklayalım: Support'un kelime anlamı Türkçe'de Destektir. Rol olarak da Ad-Carry (Saldırı gücü taşıyıcısı / ADC) için destek karakteridir. Genel olarak heal, CC (stun-slow-fear vb.) ve absorb (damage emme diyelim) kullanan ve paylaşabilen şampiyonlardan oluşur. Farm düzeyi minimumdur ve kasti olarak kill almaz.


Rün Seçimi

Rün biraz oyun tarzınıza bakıyor. Ben şahsen Sona kullanıyorum support rolünde, Sona oynarken birazcık AP rün ve yanında rakip ADC'ye yem olmamak için zırh rünüyle giriyorum. Diğer şampiyonlar için ise Zırh + 10 saniyede 3 gold + Büyü Direnci rünlerini kullanıyorum.


Hangi Şampiyondan Support Olur?

Hemen hemen CC (yani stun, fear falan filan) , heal ve damage emen şampiyonların çoğu (hepsi değil çoğu) support olabilir.

Başlangıç Düzeyi Support ŞampiyonlarıSoraka (heal düzeyi çok fazla ve yanındaki adc'nin mana ihtiyacını gidermesi yönünden çok iyi bir şampiyon, ayrıca ultisi teamfightlarda focus yemezse çok etkili oluyor. tavsiyem soraka oynarken teamfightlarda kenarda köşede durun ve focus yemeden öncelikle adc'nizi sonra tüm takımı gözetleyin. ultinizi ve diğer skillerinizi ona göre kullanın)

Alistar (benim çok sevdiğim support şampiyonlarımdan birisidir, alistar oynarken W-Q kombosunu yapmak çok önemlidir. ayrıca heal'ı ve ultisi de çok iyi özelliklere sahiptir ancak pasifini çok gereksiz buluyorum şahsen. alistar'ın en önemli özelliği dediğim gibi ultisidir, ultiyi açınca neredeyse öldürülemez oluyor. başlarda heal'i yüzünden biraz mana sıkıntısı çekeceksiniz, bu yüzden item olarak başlarken can pot yerine mana pot ile başlamanızı tavsiye ederim.)

Sona (genel olarak oynadığım 2 support şampiyondan birisidir, her türlü en rahat destek şampiyonu budur. Skilleri çok rahattır, ultisi haricinde hassasiyet ve hatta hedef tutturma yeteneği bile istemez fakat buna rağmen en etkili supportlardan birisidir. Q yeteneği ile rakip adc'yi 3 dakikada çaktırmadan eritirsiniz, W yeteneğiyle kendi adc'nizi korursunuz, E yeteneği önemli bir ölçüde hız artışı sağlar, Ultisi ise söylemeye bile gerek yok maç kazandırır ve maç çevirir. Ayrıca her skillinin getirdiği çevredekilere özellik artışı veren hareler de cabası.)

Taric (en çok oynadığım diğer support da budur. skilleri benim düşünceme göre çok sağlamdır, w skillinin pasifi olsun, r skillinin pasifi olsun, stun'ı olsun, heal'ı olsun. ne ararsanız vardır bu şampiyonda. teamfightlarda stunı sürekli rakip adc'ye veya sizin adc'nize sıkıntı veren şampiyona atın. hiç yılmadan tükenmeden usanmadan atın ve maçı kazanın. ayrıca heal de sağlamdır taric'de haberiniz olsun.)

Janna
Nunu

İleri Düzey Support Şampiyonları

Shen
Leona
Blitzcrack
Lux
Nautilus
Kayle
Lulu
Nidalee



Büyü Seçimi

Özel bir istek gelmediği sürece Sıçra&Bitkinlik olarak oynanır bazı Ad-Carryler Şifa isteyebilir ayrıca , triple heal soraka sevenler genelde Şifa kullanır.




Neden Kill ya da Farm Yapılmaz?

Bildiğiniz üzere takımı taşıyan genellikle Ad-Carry olur bu nedenle Ad-Carry nin alıcağı 1 gold bile önemli oluyor. Support , farma karışırsa gold bölünür ve o lane için durum pek iyi gitmez. Yapacağınız yarım farm da kimseye yaramaz.

"E biz nasıl gold kazanıcaz?"

Öncelikle Support karakterinin demirbaşı."Gelişmiş Tamah Cevheri" bu cevher saniye başına gelen gold`u +1 yükseltir bu cevherden 3 tane almanız gerekli.Bunun üzerine kabiliyet sayfanızdan Hırs ve Servet kabiliyetlerini maximum yapmanızı tavsiye ederim.

Oyun içinde ise "her 10 saniyede +5 gold" pasif özelliğine sahip 2 item yeterli olucaktır. Toplamda bu özelliğe sahip 4 item vardır. Aynısından 2 tane almanız gereksizdir +5 gold özelliği sadece farklı itemlerde yükselir.Bazı support şampiyonları bu itemlerden 3 ünü alabilir.(Oyunu %100 kazanıcaksanız hepsini alabilirsiniz maksat eğlence olsun)

Alıcağınız assistlerde bunlara ek olucaktır.

Support rolünde neler yapılmaz
1)Aşırı ofansiv şampiyon seçilmez. Farm yok , kill yok ortada kalırsınız.
2)Tercih meselesidir ama yetenek gücü rün kullanılmaz. Çoğu support karakteri zaten YG den fazla puan almaz.
3)Full item buildi yapılmaz. Ward-Totem için her zaman bir boş slot kalmalı.
4)Gereksiz skill açılmaz. Örn: Support Nunu`da 1 levelda Q açılmaz , ne saldırı hızı var ne slow var bişeye yaramazsın. (Tercihim 12 levelda açmaktır) Her zaman yanınızdaki adama faydalı skilleri açın ve fulleyin.

Neler Yapmalı
1)Gerekli yerlere sürekli ward atılmalı.
2)Mümkün olduğu kadar kontrollü mana kullanmalısınız.
3)Yukarıda kill almaz ve farm yapmaz dedim ama , minion ziyan olucaksa siz alın Örn:Yukarı koridordaki adam asagı koridorda kule önüne dizilmiş 20 minion u kesmeye koşuyorsa hiç ugrasmadan siz kesin (eğer yakında kimse yoksa) zaten o adam gelene kadar minion kalmaz orda.

Önemli: Kill alma konusuda şöyle diyelim bot lanede bi kapışma oldu ve Ad Carry kaçmak zorunda kaldı ya da kill için yetişemicek bir mesafede rakibi öldürebilecekseniz dalın ve kill i alın.Hesap vermek zorunda değilsiniz ama bazı manyaklar support kill mi alır be diyebilir , Adam kaçacağına siz 300 gold alın daha iyi.


Burda sadece basit kısımlarından bahsettim.

İşin sonunda ne yazık ki kimse sizi hatırlamıcaktır. Hatta Ad Carryniz "hadi gelin 5v1 atalım hepinizi ezdim botta" (sanki tüm oyun aşağıda tekmiş gibi) diyebilir. Çoğu zaman teşekkür bile almayabilirsiniz ama işin sonunda Elo var.  Support oyunda nerdeyse görünmezdir diyebiliriz.

Support boş bir lane değildir ranked a girerken "Hiç bişi kalmazsa Support oynarım" kafasında girmeyin.

Ayrıca rahat bir lanedir hem telefonda mesajlaşıp hemde rahat rahat oyun oynanabilir.

Tavsiyem bu lane i öğrenin zevklidir , rahattır , 7-8 defa ölmediğiniz sürece kimse size laf etmez unutur gider.

metnin geneli alıntıdır ancak kendim de bir şeyler ekledim. umarım faydalı olmuştur, kolay gelsin sihirdarlar :)

LOL Sezon 3 Ödülleri Ne Olacak?

League of Legends sezon 3'ün sonunda oyunculara verilecek hediyeleri açıkladı. İşte hediyeler şöyle:




11 Haziran 2013 Salı

League of Legends hızlı lig atlama ve ELO (LP) yükseltme taktikleri !



"Birçok insan elolarını nasıl yükseltebileceklerini durmadan araştırmaktadır burada önemli olan elonuz değil sizin kendi kişisel yeteneğinizi nasıl daha iyi yapabilecek olmanızdır. Kısacası önemli olarak soracağınız soru nasıl kişisel yeteneğimi arttırabilirim?

1.Alıştırma Yapın: Evet Kesinlikle alıştırma yapmalısınız daha çok oynamalı ve oyuna daha çok odaklanmalısınız bu işin en kesin ve gerçekçi yoludur daha kısa bir yolu kesinlikle yok.

2.Refleks ve Seçimler: Ne yaptığınızı düşünmeli, nasıl gelişeceğini öngörmeli ve neden o şekilde oluşacağını iyi bilmelisiniz. Yaptığınız seçimlerin iyi ya da kötü olduklarının farkında olmak önemlidir bu şekilde doğru olanı yapmaya doğru yöneleceksinizdir. Şunu unutmamalısınız ki birçok arkadaşımız benim düşüncelerim güzel bu eloda olmamalıydım veya ne yaptığımın farkındayım bir dahaki sefere olmayacak demek size bir şey kazandırmaz önemli olan seçimler ve sonuçtur.

3.Sorumluluk Alın: her Elonuzun düşük olma sebeplerini zaman başkalarında aramayın.
Örnek: İlk oyunumda 50 elo kaybettim sonra düşük elolarla girerek oyunları kaybettim gibisinden önyargılardan kurtulun.

4.Stream izlemeyi Bırakın: Evet yanlış duymadınız stream izlemeyi bırakın yüksek elolu kişilerin streamlarını izlemek size yetenek kazandırmaz onların runelarını onların build ve masterilerini kopyalamak size belki oyun kazandırabilir ama kesinlikle yetenek kazandırmaz. Kendiniz oynayın ve kendi buildlerinizi kendiniz yapın böylelikle oyunlardaki performansınızı kendiniz belirlemiş olursunuz başka birinin yaptığı buildler sizlere oyun kazandırır yetenek değil.

5.Oynayabilceğiniz En İyi Kişilerle Oynayın: Evet bunu yapmak size stream izlemekten çok daha fazla yetenek kazandırır. Sizinle aynı oynayışa sahip olan ya da sizden kötü olan arkadaşlarla oynamaktan kaçının çünkü hata yaptığınızda birbirinize suç bulursunuz bu olmasındansa solo girin bu sizin için daha iyidir.( bu arda arkadaşlarınızla girmeyin derken seçiminizi siz yapın nede olsa bu bir oyun amaç eğlenmek )

6.Zorlayın: Daha iyi oynamak istiyorsanız her oyun zorlayın. Zorlamak bilinç akışınızı geliştirir ve seçimlerinizi daha kolay ve hızlı hale getirir. Oyunlarınızı oynarken bu oyunda bu buildi deneyeceğim veya bu oyun bu taktiği deneyeceğim gibi düşünceler bilinç akışınızı yönetmeyi zorlaştırır. Oyunlarınızda bazen kötü alışkanlıklarınız yüzünden rastgele ölüyorsanız tek sebebi zorlamak istemeyişinizdir, ya da tanklayamamak sizin tembelliğinizden kaynaklanıyor ve bu gibi durumlar sizin için alışkanlık haline geliyor bu da sizi beceriksiz oyuncu haline getiriyor.

7.Herolarınızı İyi Seçin: 10 kişilik birçok pozisyon, birçok oynama stilli olan oyundan bahsediyoruz oyunu güzel ve eğlenceli kılanda bu özelliği. Herolarımızı seçerken counter pick olayını iyi çözmemiz gerekiyor bunları da kendiniz oynayarak en iyi counter pickleri kendiniz belirleye bilirsiniz. Counter pick olayının en can alıcı noktası bütün heroları az çok bilmek ve oynadığınız heroların skillerine güvenerek counter pick yapmak sizin için oyuna 1-0 başlama olanağı verir.

8.Yetenek: Birçok insan bu oyunu yüzlerce kez oynamasına rağmen halen yetenek kazanamamışlardır. Bunun nedeni insanların sabit bir oyun tarzının dışına çıkmamaları. Oyunlara girin ve değişik oynanış stilleri deneyin. Denediğiniz stiller belki size oyun kazandırmak için yeterli olmaya bilir ama stabil var olan stilinizi hiç olmazsa geliştirmiş ve kendi stilinizi daha iyi anlamış olursunuz.

9.Kendinize Zaman Ayırın: Ranked 1 2 maçtan sonra kendinize zaman ayırın çıkın dolaşın üst üste oyuna girmek algılamanızı azaltır buda oyun performansınızı etkiler o yüzden kendinize zaman ayırın dışarı çıkın gezin gelin en fazla 2 oyun üst üste oynamaya çalışın .Üst üste kazandığınız 2 maçtan sonra gaza gelip daha fazlasını istemeyin bu sizi yorar ve kaybetmenize yol açar.

10.Eloya Fazla Takılmayın: Elo yeteneğinizin bir ölçü birimidir; ancak uzun zamanlıdır .Bu yüzden kısa zamanlı elo düşüncelerinizi bir kenara bırakın oyunlarınızı uzun zamanlı bir şekilde planlayın. Bahsettiğimiz gibi bu oyunda tonlarca değişken vardır. Örnek vermem gerekirse doğru bir buildle elosunu hızlı bir şekilde yükseltmiş birisi ile elosunu aylar sonunda yükseltmiş bir kişi arasında bariz bir fark vardır.

İnşallah faydalı olmuştur .

Not: ingilizce bir yazıdan destek alınmıştır.."

Bu alıntı metin benim çok hoşuma gitti, gerçekten çok doğru şeyler yazmakta. Burdaki bilgileri özümseyip uygulayan arkadaşlar çok hızlı lig yükseleceklerdir eminim. (stream izlemeyi bırakın kısmına katılmıyorum, stream yani yayınları izleyerek daha çok şey kazanabiliriz ve püf noktaları öğrenebiliriz :))

11 Mayıs 2013 Cumartesi

League of Legends Pozisyonları Nelerdir?

 Merhaba arkadaşlar, sizlere yardımcı olabilmek için hazırladığım blogumda genel bilgileri anlatmaya devam ediyorum. Bugün size LOL pozisyonlarından bahsedicem biraz. League of Legends, koridorlar (yani laneler) üzerinden oynanan bir takım oyunudur. Bu oyunda takım arkadaşlarıyla uyum ve oynadığınız pozisyonda ne kadar iyi olduğunuz çok önemlidir.

Middle Lane/APC = Orta koridorda oynayan oyuncudur, APC'nin açılımı Ability Power Carry'dir. Yani bu şampiyonlar genelde yetenek gücü(AP) ve mana arttıran itemler aldıkları için onlara yetenek gücü taşıyıcısı da denir.

Bottom Lane = Bot lane yani alt tarafta oynayan bu oyuncular genelde ADC yani Attack Damage Carry'ler (Saldırı gücü taşıyıcısı) ve Support oyuncuları yani destek oyuncularıdır. ADC'nin görevini daha önce anlatmıştım, Supportun genel görevlerinden daha sonra bahsedeceğim.

Top Lane = Üst koridor oyuncusudur, genelde bu oyuncular tank itemleri alırlar yani can ve zırh veren itemler. 

Jungle = Neredeyse oyunun en önemli pozisyonlarından biridir. Jungle oyuncuları ormanda dolaşır ve ormandaki yaratıkları temizler. Görevi ezilen yani geride olan rakip tarafından sürekli taciz edilen koridorlara destek olarak gitmektir. Genelde 3 level olunca gank atmaya yani ziyaretlerine başlarlar ve 6dan sonra da sürekli olarak koridorları dolaşmaya başlarlar. Genelde off-tank yani offensive tank (yarı tank) itemleri alırlar.

26 Nisan 2013 Cuma

ADC/Taşıyıcı (Carry) Nedir?

Carry nedir?

Kısaca carry, taşıyıcı manasına gelir. Kasılan taşıyıcı çok rahat bir şekilde (ölmeden) karşı takımı temizleyip takımına zafer aldırabilecek şampiyondur. Genelde Türkler tarafından yanlış anlaşılan bir terimdir. Carry denilince akla direkt olarak uzaktan vuran şampiyonlar gelebilir, bu normaldir fakat bazen yakından vuran şampiyonları da carry oynarken görebilmekteyiz.



Neler yapar?

Genelde diziliş şöyledir: 1 top oyuncusu (tanky-ad yada tanky-ap) 1 mid (ap carry) 1 jungle(tanky-ad) 2 bot(support ve ad carry) ad carry supportla gider ki rahat farm yapsın yani minyon kessin ve lanede uzun süre base'ye gitmeden kalsın, daha rahat beslensin bu yüzden botta support + carry gider. Yani lanede kalıp farm (beslenmek) yapmak başlıca amacıdır. Pasif adcler Agresif adclere göre daha çok beslendiği gerçeği kaçınılmazdır. (Saldırmayan değil tabi ki, arada rakip adc rahatsız edilmeli ve kill alınabilecek durumlar kollanmalıdır.)

ÖNEMLİ BİLGİ : Ad carryler lane'i pushlamamak için last hit yapar(bu sayede kendi junglerın rahat gelir ve karşı takımın junglerı cok kolay gank atamaz) Nedir last hit: Minionların canını birbirinin götürmesini bekleyip az canı kalan minionları kesmektir.

NOT: ad carrylerin lanede minionları kalmadığı zaman karşı minionlar kendi kulesine ölmeye başlar bu yüzden taktik sudur(yakından vuran minionlar için:kule+kule sonra siz uzakcılar için: kule ve sonra siz atak yapın böylece farm kaçırmassınız)

Ya da durdurma dediğimiz işlem yapılır: ad carry minionlara ateş etmez ve tank gibi bekler(kulenin vurmadığı mesafede)(kendi minionları gelinceye kadar) böylece kendi minionlarının lanei pushlamasını engeller ve karşı tarafında lanei pushlamasını sağlar.

League of Legends, AoE terimi ne anlama gelir?

Area of Effect anlamına gelmektedir. Türkçesi "Alan Etkisi" anlamına gelen bu terim, bi alandaki tüm şampiyonlara hasar veren şampiyon/skill(yetenek) anlamına gelir.